"Everyday is a brand new start"

14 January 2017

Live beautifully

Bismillah..


My 2017 Journal

Assalamualaikum 2017!


Tahun baru ini, pasti menjadi tahun yang penuh keindahan dan keajaiban. Make it the best year. Menjadilah seseorang yang selalu kita ingin jadi. Ikutilah kata hati kita yang bersih. Buka mata seluasnya melihat kehidupan ini, perhatikan segalanya, dan jangan terlepas peluang walaupun satu saat.

Telah sampai waktunya, untuk kita perbaharui segalanya tentang hidup dan mencari diri kita kembali. Dalam kata lain, mengenali diri sendiri lebih dalam. Tarik nafas dan lepaskan segalanya yang memeritkan. Ucapkan selamat tinggal!

Let it go. 


Lepaskan segalanya yang memberi kesan negatif kepada hidup kita. Yang berlalu biarlah berlalu. With the mindset of learning to let it go, ia akan mendorong kita untuk bersandar manja kepada Allah. For no matter what happens, Allah will always be there for us. Percaya pada Allah, apa yang sememangnya tertulis untuk kita, pasti akan mendatangi kita di mana jua kita berada. Tak perlu memaksa. Don’t fight a losing battle.


This year is about settling. 


It’s about making it everything we want it to be. Beranilah mengambil risiko. Bercakaplah tentang mimpi-mimpi kita sekuatnya dan kentalkan hati menggapainya. Jangan biarkan sesuatu apa pun memberhentikan perjalanan kita dalam meraih mimpi-mimpi kita. Be our own biggest cheerleader! Jika kita mahu orang lain menyokong impian kita, kita yang harus meyakininya dulu. 100%. 

Slowly, jatuh cinta kembali kepada kehidupan kita. Hanya memilih apa yang membuat kita jadi lebih baik. Sahut cabaran-cabaran yang membuat kita rasa 'hidup'. Hargai setiap yang berlaku dan ambil perhatian kepada sekecil-kecil perkara yang membuat kita bersyukur. Jika kita ambil masa untuk menjadi researcher kepada kehidupan ini, nanti akan kita lihat kehidupan yang tersusun cantik!


This is your own love story

Self-love. 

Sayangi diri sendiri. Bukan bererti kita harus egois, mengasingkan diri atau mementingkan diri sendiri. Self-love ialah tentang menghormati setiap keputusan yang kita ambil. Mempercayai diri sendiri. Accept just the way we are. 

It’s about being our own best friend. Holding our own hand and walking gently through the journey of life. Berhenti menagih-nagih kasih manusia dan memarahi diri sendiri atas kesalahan-kesalahan yang pernah kita lakukan. Setidaknya itu menjadi pengajaran dan kenangan buat kita.

You always have ‘you’

Manusia akan datang dan pergi. But you always have ‘you’. You’ll be with you for the rest of your life. Bila kita telah merancang sesuatu yang terbaik untuk hidup kita - yup follow through, otherwise kita akan berhenti mempercayai diri sendiri.

Ini adalah kehidupan kita. Kita berhak untuk hidup di dalamnya sebagaimana yang kita inginkan. Take the road less traveled. Keep on going. Your destination will be where you were meant to be all along.

Say alhamdulillah.

Live beautifully.

#notefrommyselftomyself
Januari 2017
Nilai
Share:

0 comments:

Post a Comment


Siti Zulaikha binti Mokhtar. Shaklee Dustributor.

Popular Posts

"umi, kami selongkar dunia maya
dan temukan catatan umi di sana"



"Cita-cita ku adalah menginspirasi jutaan orang
meski mereka tak mengenalku,
biarlah Allah yang menilai kerja-kerjaku"

Categories